Te gast bij het trainingskamp van Triathlon Inside
Als Lion Capital Group waren we te gast bij het trainingskamp van Triathlon Inside in het Anfi
Emerald Hotel in Gran Canaria.
Triathlon Inside heeft een topploeg en een talentenploeg. Alle atleten kwamen twee weken
bij elkaar in voorbereiding op het komende triathlon seizoen. De ene trainde bijvoorbeeld
voor de kwalificatie voor het wereldkampioenschap en de andere trainde voor de T100 in
Miami.
Lion Capital Group bezocht dit trainingskamp samen met mede-sponsoren Van der Valk
hotel Ridderkerk en De Boer Wetsuits. Ook kregen we als Lion Capital Group de
gelegenheid om een inspiratiesessie te geven over onze business.
Sjoerd Pijpers, Founder LCG:
“Zelf heb ik ook de kans gekregen om een aantal keer mee te kunnen trainen samen met de
atleten op het trainingskamp. Ik heb enorm veel respect voor de leefstijl van de atleten: dag
in dag uit 3x per dag trainen, eten, slapen en repeat. Alle materialen die bij de wereldwijde
reizen voor wedstrijden meegenomen moeten worden, dat geeft iedere keer een logistieke
uitdaging. En ook de flexibiliteit om altijd klaar te staan als atleet om te presteren, zo waren
er een aantal atleten aanwezig die last minute een ticket kregen voor een wedstrijd en dus
meteen die kant op moesten. Ook de zeer professionele crew van kok, logistiek en planning
tot aan de content en interviews, daar ben ik als sponsor heel trots op.
Bij het meetrainen moesten wij als sponsoren flink aan de bak, terwijl de atleten rustig aan
konden doen. Hierdoor zag ik heel duidelijk dat, al hoewel ik de triathlon sport ook heel
serieus neem voor mezelf, er een heel groot verschil is tussen de topsporters en ‘age
groupers’ bij een wedstrijd.
Persoonlijk denk ik dat door het Triathlon Inside Team onder andere naast de gezamenlijke
trainingen ook het mentale aspect verbeterd wordt voor de topsporters in dit team. Triathlon
is een individuele sport, maar op het trainingskamp zag ik de atleten met elkaar sparren en
elkaar verder helpen. Ze helpen zo elkaar in de laatste paar procenten die ze beter willen
worden.”